strony www

Moja strona internetowa jest gotowa, co teraz?

Czas czytania: 5 minut
Czas czytania: 5 minuty

Twoja strona wystartowała – co dalej?

Masz już stronę internetową – to znaczy, że Twoja firma oficjalnie istnieje w wirtualnej przestrzeni. To duży krok! Teraz każdy może wyszukać Twoją stronę i zobaczyć, co ma do zaoferowania Twoja firma.

Jednak nie dzieje się to od razu – proces ten wymaga czasu. W tym artykule dowiesz się, przez jakie etapy musi przejść Twoja strona, żeby jej widoczność w sieci była taka, jakiej oczekujesz.

Moja strona nie wyświetla się w wyszukiwarce

Chcesz z dumą pokazać swoim bliskim stronę Twojej firmy, ale w Google pojawia się tylko rozczarowanie – strony nie ma.

Dlaczego tak się dzieje?

Google odbiera Twoją stronę jako „nowego zawodnika"

Wyszukiwarki, takie jak Google, traktują nowo powstałe strony z dużą ostrożnością. Historia aktywności generowanej przez Twoją domenę dopiero się tworzy, a to między innymi na jej podstawie określana jest jej wiarygodność i bezpieczeństwo dla użytkowników. Zanim nowa witryna zyska „zaufanie" robotów Google i pojawi się w wynikach wyszukiwania, musi zostać zindeksowana i oceniona przez algorytmy.

Według oficjalnych informacji od Google pełne indeksowanie strony może trwać od kilku minut do kilku miesięcy i zależy od wielu czynników. Pierwsze zaindeksowanie podstawowych podstron zwykle następuje w ciągu 1-4 tygodni, a wspomniany dłuższy okres dotyczy bardziej rozbudowanych witryn lub pełnego zindeksowania wszystkich podstron.

Nie wszyscy kibice od razu wiedzą, że drużyna zyskała zawodnika

Google musi najpierw znaleźć i dodać stronę do swojego indeksu. Musi „zorientować się", że Twoja strona już pojawiła się w sieci. Jeśli nie widzisz żadnych wyników, oznacza to, że Google jeszcze jej nie zaindeksowało. Dobra wiadomość – możesz nieco przyspieszyć ten proces:

  • dodaj stronę do Google Search Console (w razie problemów pomożemy),
  • jeśli używasz WordPress lub innego CMS, regularnie aktualizuj stronę,
  • twórz bloga lub aktualności, wzbogacaj stronę o nowe treści tekstowe bogate w słowa kluczowe - regularna publikacja treści to sygnał dla Google, że Twoja strona „żyje".
  • zadbaj o linki prowadzące do Twojej strony - to bardzo dobrze wpłynie na pozycje Twojej strony. Możesz prosić partnerów biznesowych o podlinkowanie, udzielać się na forach branżowych, dodać wpisy do katalogów firm, uzupełnić linki na swoich social mediach.

Konkurencja ma przewagę czasu

Strony istniejące od lat mają już zbudowaną pozycję, liczne linki, więcej treści oraz zaufanie Google. Nowa domena zaczyna swoją przygodę z pozycjonowaniem od zera, więc potrzebuje czasu i strategii, by przebić się i zacząć konkurować z witrynami, które mają już silną pozycję w oczach wyszukiwarki.

Podsumowanie

Na tym etapie naprawdę potrzeba cierpliwości – efekty warto sprawdzać dopiero po pierwszych 4 tygodniach, a i to może być jeszcze za szybko by wyciągąć wnioski. Jednak to nie znaczy, że nic nie możesz robić. Wręcz przeciwnie – warto od razu zacząć dbać o stronę, dodawać treści, aktualizować ją, linkować w social mediach, w stopce mailowej czy wizytówce Google. To wszystko przyspieszy proces i pozytywnie wpłynie za pozycjonowanie.

Pamiętaj, że każda wielka strona zaczynała od zera - Twoja witryna z odpowiednią opieką również ma szansę osiągnąć sukces.